fbpx

أنواع عروض أسعار الإعلان على إنستجرام

انواع عروض اسعار الاعلان على الانستجرام

بتعتمد تكلفة الإعلان على إنستجرام على إستراتيجيات عروض الأسعار المختلفة اللي بتقدر من خلالها إنك تختار مع شركة تسويق إلكتروني زي إنجاز ميديا اللي يناسبك..
الإختيار بيكون بين إما عرض الإسعار اليدوي أو عرض الأسعار التلقائي.
لو إخترت عرض الإسعار اليدوي فبيستقبل الإنستجرام مبلغ العرض المحدد اللي عايز تدفعه مقابل إعلانك على المنصة.
أما لو إخترت عرض الأسعار التلقائي فبيبدإ النظام الآساسي يختار عرض مناسب ويحسب تكاليف إعلانات الإنستجرام بشكل فردي.

• العوامل المؤثرة على التكاليف:

– تكلفة الإعلان على منصة الإنستجرام بتختلف لو تواجدت شركات تانية منافسة ليك في مجالك.. فلو عرفت تثبت مكانك وسط المنافسين هتقل تكلفة إعلانات الإنستجرام الخاصة بالخدمة التجارية اللي بتقدمها لجمهورك المستهدف.

– توقيت عرض إعلانك على المنصة بيفرق كمان بشكل كبير في التكلفة..مثلًا لو عايز إعلاناتك تنزل في وقت أعياد أو قبلها بفترة بسيطة بيفرق عن الأيام العادية.

تقدر تقلل متوسط تكلفة إعلانات الإنستجرام لو سمحت للمنصة إنها تنزل إعلاناتك على شبكات تانية.
كمان لازم تراعي دايمًا تحسين إعلاناتك على فترات منتظمة لأن ده هسيساعدك على ظبط التكاليف.

 

إنجاز ميديا

 وكالة تسويق رقمية رائدة في تقديم خدمات متكاملة ،متخصصة في تقديم خدمات التسويق الالكتروني وتصميم الهويات التجارية بالاضافة لحلول الويب و البرمجة و خدمات استضافة المواقع و السيرفرات , منذ بدايتنا و نحن نضع عنصر التميز و الإبداع نصب أعيننا نعمل منذ أكثر من 10 سنوات بفريق عمل ذو خبرة مؤهلة حيث ان لدينا فريقنا يتألف من مسوقين و مصممين ومطورين اجتمعنا في ميدان التخصص لنطور و نبتكر.

نجعل من شركتك علامة تجارية لها صدى و متصدرة نتائج البحث و مواقع التواصل الإجتماعي حيث اننا نقوم بالتركيز على المقاييس الأكثر أهمية و نعرف ما يلزم للحصول على نتائج حقيقية و ارباح عبر الإنترنت ونعلم أن تحقيق هذه الأهداف هو ما يحرك الشركات إلى الأمام، ونعتقد أن نجاح عملائنا هو أفضل مقياس لـ أدائنا.

 إن الإنترنت شغفنا، ونحن متحمسون لمساعدة الشركات في تحقيق أهدافها. لذا عندما تختار انجاز ميديا كوكالة تسويق رقمية لن تحصل على على مجرد إعلان، بل ستحصل على خطة متكاملة تناسب شركتك و احتياجاتك وأهدافك.