fbpx

أنواع مختلفة لمنشورات الفيس بوك

أنواع-المنشورات-على-الفيسبوك

في المقال ده هنعرفك على أنواع المنشورات اللي بنستخدمها في إنجاز ميديا على صفحات الفيس بوك

عشان نساعدك في ترويج منتجك أو الخدمات التجارية اللي بتقدمها لجمهورك.

 

– حقايق ونصايح
من المهم جداً نشر كل فترة منشورات على شكل حقايق علمية أو نصايح في المجال اللي بتعمل بيه شركتك.

على سبيل المثال لو كانت شركتك مختصة في بيع الأثاث والديكور، قتقديم كل فترة منشور بيستعرض كيفية إستغلال مساحة البيت مثلًا هتظهر شركتك بمظهر الخبير والمحترف.

بالتالي هتنجح في خلق تفاعل كبير مع المنشورات وهيزود من شعبية صفحتك على الفيسبوك.

 

– أخبار وأحداث
تعتبر الأحداث والأخبار المتعلقة بالمجال اللي بتعمل فيه شركتك شيء مهم و بيجذب كتير من المتابعين.

على سبيل المثال لنفرض أنك متخصص في بيع التكييفات وظهرت تقنية جديدة خاصة بالتبريد! فنشر خبر عن التقنية دي على صفحتك هيخلق تفاعل مع زائرينها..

بالطريقة دي هتسيب إنطباع ان شركتك بتتابع أهم التقنيات وأحدثها وكمان بتهتم بآراء معجبين وزائرين الصفحة.

 

– نجاحات منتجك أو خدماتك
نشر قصة نجاح حققها منتجك على فترات كمان شئ أساسي في زيادة التفاعل على صفحتك على الفيسبوك.

على سبيل المثال لو خدمتك اللي بتقدمها للجمهور متخصصة في تخفيض الوزن، هيكون مفيد جدًا لزيادة نسبة التفاعل نشر قصص واقعية عن نجاحك مع توضيحها بالصور! زي مثلًا إزاي أحد متابعينك كان وزنه قبل وبعد ما إستفاد بخدمتك!

 

في إنجاز ميديا بننفذ أنواع مختلفة لمنشورات الفيس بوك

وكالة تسويق رقمية رائدة في تقديم خدمات متكاملة ،متخصصة في تقديم خدمات التسويق الالكتروني وتصميم الهويات التجارية بالاضافة لحلول الويب و البرمجة و خدمات استضافة المواقع و السيرفرات , منذ بدايتنا و نحن نضع عنصر التميز و الإبداع نصب أعيننا نعمل منذ أكثر من 10 سنوات  بفريق عمل ذو خبرة مؤهلة حيث ان لدينا فريقنا يتألف من مسوقين و مصممين ومطورين اجتمعنا في ميدان التخصص لنطور و نبتكر.

نجعل من شركتك علامة تجارية لها صدى و متصدرة نتائج البحث و مواقع التواصل الإجتماعي حيث اننا نقوم بالتركيز على المقاييس الأكثر أهمية و نعرف ما يلزم للحصول على نتائج حقيقية و ارباح عبر الإنترنت ونعلم أن تحقيق هذه الأهداف هو ما يحرك الشركات إلى الأمام، ونعتقد أن نجاح عملائنا هو أفضل مقياس لـ أدائنا.

 إن الإنترنت شغفنا، ونحن متحمسون لمساعدة الشركات في تحقيق أهدافها. لذا عندما تختار انجاز ميديا كوكالة تسويق رقمية لن تحصل على على مجرد إعلان، بل ستحصل على خطة متكاملة تناسب شركتك و احتياجاتك وأهدافك.