fbpx

خطوات مهمة لزيادة المتابعين على تويتر

خطوات-مهمة-لزيادة-المتابعين-على-تويتر

في المقال ده هنعرفك شوية خطوات بنتبعها في إنجاز ميديا وبنفذها علشان نضمنلك زيادة متابعينك على منصة تويتر

– جعل المنشورات منتظمة بشكل يومي
إتباعنا لجدول زمني محدد بشكل يومي يتم من خلاله نشر المحتوى بشكل منظم مهم جدًا..لأنه بيساعد إن الجمهور المستهدف إنه يتعرف عليك بشكل أكتر.

– الإهتمام بالمحتوى المرئي
مهم تكون عارف ان التغريدات اللي بتحتوي على محتوى مرئي بتتلقى مشاركات وتفاعل أكتر من التغريدات التانية..وبالتالي ضرورى الإهتمام بالنوع ده من المحتوى على وجه الخصوص لأنه بيكون المفتاح الرئيسي في زيادة عدد المتابعين.

– إستخدام هاشتاج قوي وملفت للأنظار
بيعتمد موقع تويتر على الهاشتاج بشكل كبير، وبالتالي اختيار هاشتاج قوي وملفت شئ ضروري لتوصيل التغريدات للجمهور المستهدف بسهولة.

– التفاعل مع الصفحات المهتمة بنفس المجال
الإستفادة من الصفحات اللي مهتمة بنفس المجال مش بس للمنافسة كمان التفاعل معاها في التعليقات مهم! لأن ده بيساعد المتابعين المهتمين بالمجال انهم يعرفوك وبالتالي هتقدر تفتح لنفسك أبواب جديدة لمتابعين جداد.

إنجاز ميديا

 وكالة تسويق رقمية رائدة في تقديم خدمات متكاملة ،متخصصة في تقديم خدمات التسويق الالكتروني وتصميم الهويات التجارية بالاضافة لحلول الويب و البرمجة و خدمات استضافة المواقع و السيرفرات , منذ بدايتنا و نحن نضع عنصر التميز و الإبداع نصب أعيننا نعمل منذ أكثر من 10 سنوات  بفريق عمل ذو خبرة مؤهلة حيث ان لدينا فريقنا يتألف من مسوقين و مصممين ومطورين اجتمعنا في ميدان التخصص لنطور و نبتكر.
نجعل من شركتك علامة تجارية لها صدى و متصدرة نتائج البحث و مواقع التواصل الإجتماعي حيث اننا نقوم بالتركيز على المقاييس الأكثر أهمية و نعرف ما يلزم للحصول على نتائج حقيقية و ارباح عبر الإنترنت ونعلم أن تحقيق هذه الأهداف هو ما يحرك الشركات إلى الأمام، ونعتقد أن نجاح عملائنا هو أفضل مقياس لـ أدائنا. 

 إن الإنترنت شغفنا، ونحن متحمسون لمساعدة الشركات في تحقيق أهدافها. لذا عندما تختار انجاز ميديا كوكالة تسويق رقمية لن تحصل على على مجرد إعلان، بل ستحصل على خطة متكاملة تناسب شركتك و احتياجاتك وأهدافك.